"Geestelijke zorg gaat over zingeving en levensvragen. Het gaat om grote en kleine alledaagse vragen, die ieder mens zich vroeg of laat stelt. Over het hoe en waarom van het leven en de zin van het bestaan."

Over Stichting Questio -
In gesprek over uw leven

Stichting Questio – In gesprek over uw leven is hét Centrum voor Levensvragen in de regio Noord Holland Zuid.
Bij Stichting Questio werken geestelijk verzorgers die speciaal zijn opgeleid voor begeleiding van vragen rondom zingeving, kwaliteit van leven en sterven. Zij bieden een luisterend oor, helpen om gedachten te ordenen en begeleiden bij rouw en verdriet.

Geestelijk verzorgers hebben geheimhoudingsplicht en gaan vertrouwelijk om met alles wat u met hem/haar bespreekt.

Elke geestelijk verzorger is ingeschreven bij het landelijke Kwaliteitsregister Geestelijke Verzorging en handelt naar de landelijk opgestelde regels.

Bent u op zoek naar een geestelijk verzorger in een andere plaats of gemeente, dan kunt u deze zoeken op: www.geestelijkeverzorging.nl

Stichting Questio - Regiokaart 2

Hoe kan ik gelukkig worden?
Ik loop vast in mijn werk, hoe kan ik verder?
Waarom overkomt mij dit?
Hoe moet ik afscheid nemen van dierbaren?
Wat voor zin heeft mijn leven gehad?

Wat zijn levensvragen?

Iedereen komt in het leven vragen tegen die je raken en die soms moeilijk zijn. Het verlies van iemand die belangrijk voor je is, als je ernstig ziek bent of als je eenzaam bent of weet dat je einde nadert. Het is fijn als je die vragen met familie of vrienden kunt delen maar soms is het gemakkelijker om dit met een ‘vertrouwde vreemde’ te doen. Geestelijk verzorgers bieden u daarbij ondersteuning. Zij helpen u bij vragen over leven en dood, geloof en ongeloof, angst en vertrouwen, zaken uit het verleden, het heden en de toekomst; alles wat u bezighoudt kan onderwerp van gesprek zijn.

Geestelijk verzorgers bieden geen kant-en-klare oplossingen, maar geven u meer inzicht in uw vragen en hoe u daar uw weg in kunt zoeken.

Alles wat u aan hen vertelt, is vertrouwelijk en mag alleen met uw toestemming worden besproken met anderen.

Wilt u in contact komen met een geestelijk verzorger, neem dan contact met ons op.