Hoe kan ik gelukkig worden?

Ik loop vast in mijn werk, hoe kan ik verder?

Hoe moet ik afscheid nemen van dierbaren?

QUESTIO
voor inwoners

Waarom overkomt mij dit? Wat voor zin heeft mijn leven gehad? Dit zijn voorbeelden van vragen waar iedereen in zijn leven mee kan rondlopen. Vooral op momenten dat er een wending is in je leven, zoals het verlies van een dierbare, als je zelf ziek blijkt te zijn of bij het verlies van je baan of kinderen die uit huis gaan.

Het is fijn als je die vragen met familie of vrienden kunt delen maar soms is het gemakkelijker om dit met een ‘vertrouwde vreemde’ te doen.

Er voor u zijn

Op deze momenten is Questio er voor u. Wij bieden ondersteuning in de vorm van het voeren van individuele gesprekken (eventueel bij u thuis) en in de begeleiding van gespreksgroepen en trainingen rondom specifieke thema’s. Ook als u op uw werk of in de buurt aandacht wilt besteden aan het thema zingeving dan kunnen wij u helpen met de invulling ervan.

U kunt gebruik maken van 5 begeleidende gesprekken. De gesprekken vinden bij u thuis of in overleg op een voor u prettige locatie plaats.

Kosten

Indien u 50 jaar of ouder bent, ongeneeslijk ziek bent of een naaste van u is ongeneeslijk ziek of onlangs overleden, dan zijn deze gesprekken kosteloos dankzij een subsidie van het ministerie van VWS. In alle andere gevallen neemt u vrijblijvend contact met ons op en bespreken we met elkaar de mogelijkheden.

Image by Timon Studler
"Het delen van uw vragen, uw gedachten en gevoelens, kortom uw hart luchten, kan helpen."